Cactus Canyon

WPC 95 - Lokakuu/1998

Teema: Fantasia
Suunnittelija: Tom Kopera, Matt Coriale
Grafiikka: John Youssi
Jos pidit tästä, kokeile myös: Medieval Madness, Monster Bash, Attack From Mars
Sääntösetti: Keskiverto. Useita moodeja ja multiball.
Lelut: Aukeava kaivoksen sisäänkäynti. Junan pienoismalli. Liikkuva rosvo.
Yleisimmät ongelmat: Pelikentän takaosassa oleva VUK (pallon ylösampuja) menettää helposti tarkkuutensa ja ei saa palloa enää ylös.
Huomioita: Viimeinen WPC. Suunnittelijat ulkopuolisia.

Arviot pelistä

APz: Tähän se WPC:n aikakausi sitten loppui, eikä loppu suinkaan käynyt äänettömästi, sillä tämä on varsin hyvä kone. Sääntösettiä riittää pitkälle eikä pelikentän toteutus onnu mistään kohtia .. ainakaan pahasti. Joka tapauksessa, viihdyttävä kone. Extra ball lit-herja aiheutti repeämistä. "Extra ball is lit .. hic .. and so am I!" Taistelukohdat melko hauska ja haastava idea.

marble: WPC-sarjan viimeisenä ja alta tuhannen tuotantomäärällään kalliiksi keräilykoneeksi jo vuosikausia sitten noussut peli, jossa hinta määräytyy pitkälti muiden kuin pelillisten ansioiden kautta. Pelillisesti kone on perinteinen viuhka-layoutin peli, jossa keskellä on joku suurempi objekti jatkuvaa mätkimistä varten. Tämän lyöntivalikoiman ympärille rakentuva sääntösetti ei ole mitenkään erityisen haastava läpipelattava ollen vastaavia samankaltaisia pelejä (AFM, MM, MB) paljon helpompi. Positiivisena asiana pelissä on varsin hauskat neljä erillistä yksittäistä drop targettia pelikentän alaosassa, jotka sopivat hienosti villin lännen teemaan. Näihin drop targetteihin liittyvä moodi Showdown voi tosin add-a-balleineen kestää osaavan pelaajan käsissä lähes loputtomiin, mikä on yksinpelissä ihan hauskaa, mutta turnauspelauksessa hieman jo ongelmallista.

Kuva

[kuva]
Kuva © Hannu Pentinmäki

↵ Takaisin tietokanta-osioon

Viimeksi päivitetty 2012-02-01 15:44, v6.