Who Dunnit?

WPC 95 - Syyskuu/1995

Teema: Uhkapeli
Suunnittelija: Dwight Sullivan, Barry Oursler
Grafiikka: Linda Deal
Jos pidit tästä, kokeile myös: JackBot, Monster Bash
Sääntösetti: Keskiverto. Epätavallinen peli-idea toimii kuin dekkari, pelissä on tarina joka etenee riippuen pelaajan taidosta ratkoa mysteerit annettujen vihjeiden perusteella. Tämän jälkeen pelaaja voi pelata rulettia panoksena pisteet.
Lelut: Hedelmäpelin kiekot pelikentän alla. Ruletti. 180 asteen käännöksen pystysuoraan tekevä ramppi. Laskeutuva ramppi.
Yleisimmät ongelmat: Rampin edessä oleva liikkuva este hajoaa helposti. Laskeutuva ramppi vahingoittuu helposti.
Huomioita: Kaikkien pelaajien hermot eivät kestä tolkuttoman pistemäärän häviämistä kerralla ruletissa. Osa koneista on kokenut kovia kentällä.

Arviot pelistä

APz: Pelissä on todellakin uniikki sääntösetti, jossa ratkotaan murhamysteeriä. Pisteet riippuvat ajoittain siitä, miten hyvin tajuaa hahmojen puhuvan ristiin. Pidän tästä ominaisuudesta. Ongelma sensijaan on, että peli on tiettävästi helpoin WPC-kone, jolloin viihdyttävyys kotikoneena kärsii. Pisteiden loputon tuplausmahdollisuus vie huippupisteet enemmän säkän kuin taidon puolelle. Suosittelen, että hommatessa kotiin vaikeustaso säädetään heti kättelyssä vaikeimmalle mahdolliselle peli-ilon ja haastavuuden säilyttämiseksi.

marble: Satunnaisuutta eniten sisältävä WPC. Hedelmäpelin antamat palkinnot vaikuttavat pelin kulkuun todella radikaalisti ja ruletista on mahdollista pyörittää aivan järjettömiä voittoja. Vihaan satunnaispalkintoja flippereissä ja siksi tämä peli ei minulta juurikaan kiitosta saa. Useimmiten tylsistyn peliin ennen kuin olen ehtinyt kolmea palloa edes pelata. Turnauskäyttöön täysin sopimaton peli.

Kuva

[kuva]
Kuva © Lasse Pääkkönen

↵ Takaisin tietokanta-osioon

Viimeksi päivitetty 2012-02-01 15:44, v6.